Streamalája

The Old Guard - Halhatatlanul sz*r megvalósítás

2020. augusztus 13. 17:45 - Szín Emma

pizn5c1d44cawwbccoc0kciqv09.jpg

Témánk a Netflixen elérhető 2020-as akciófilm, a The Old Guard, amely olyan sztárokat vonultat fel (pazarol el), mint Charlize Theron és Chiwetel Ejiofor egy elképesztően gyenge kidolgozottságú film kedvéért. A történet szerint az emberiségben születnek halhatatlan emberek, akik évszázadokig élnek és létük minden viszontagságával megküzdve is próbálnak jót cselekedni.

A story tartalmazott potenciált egy mélyebb mondanivaló kifejtéséhez és muníciót egy látványos és véres akciófilm megvalósításához, amikből azonban csak töredékek valósultak meg. Az alapkoncepcióhoz hozzátartozik, hogy a főhősök halhatatlansága nem örökös, egyszer elmúlik, azt azonban, hogy ez mikor következik be senki nem tudja, ami egy jó eszköz lett volna a készítők kezében, azonban ez szintén nem lett jól kihasználva.

Ahogy ezek után sejteni lehetett, előkerült egy újonnan érkező halhatatlan, aki által a nézőknek el lehet mondani a négyfős csapat történetét, továbbá természetesen az egyik tag halhatatlansága is elmúlik a drámai elemek mélyítése érdekében. A történetvezetés nagyon egyszerű, természetesen a cselekmény arra épül, hogy el akarják fogni a halhatatlanokat, hogy rajtuk kísérletezve gyógyszereket (és profitot) állítsanak elő. Miután két harcost elrabolnak megindulnak a megmaradtak, hogy mindenkit legyakva kimentsék társaikat a fogságból. Ezt az egyszerű cselekményt néhol megtörik kisebb flashbackekkel, amik Andy (Charlize Theron) karakteréhez adnak is némi , azonban senki máshoz.

A film nem akart/tudott mondani semmi kézzelfoghatót, nem ment bele semmibe nagyobb távlatokban. Akcióban csakugyan nem sikerült maradandót alkotni, a templomos mészárlás volt csak eltalálva, itt még a zene is működött, de legalább nem maszatoltak a véres jelenetekkel, bevállalták azokat. A már említett részen kívül a zene siralmasan gyenge volt, nem teremtett atmoszférát, nem hozott hangulatba, de legalább teljesen kizökkentett a filmből.

ms8yivezythuxykp928w6k.jpg

A főbb karakterek színészi játékban hozták a kötelezőt, azonban engem a gyógyszerész CEO Merrick (Harry Melling) karaktere kifejezetten irritált, kidolgozottsága pedig szegényes volt. Céljait az emberiség jövőjére és a profitéhségére is fel lehetett volna építeni, azonban egyiknek sem adtak kidolgozottságot, a hozzá párosított szadista jellem pedig a kutatásra nézve abszolút kontraproduktív volt, mivel a kikötözött tesztalanyok jó emberek voltak, és igazán nem is lázadoztak.

Mellette Copley (Chiwetel Ejiofor) pálfordulása volt teljesen megalapozatlan. A karaktere motivációja átélhető volt, felesége elvesztése és az általa okozott törés miatt az, hogy a nagyobb jó érdekében beáldozna néhány embert teljesen hihető volt. Aztán ez a motiváció eltűnik és hirtelen már a guardok szövetségese lett.

Rajtuk kívül Book (Matthias Schoenaerts) karakterének motivációja is totál átérezhető volt, jól megindokolta, hogy miért is fáradt bele az öröklétbe. Eddig nem is lenne baj, azzal azonban volt, hogy teljesen feleslegesen dobta fel a társait, majd a végén ő is egyszer csak meggondolta motivációját és inkább visszament a bandához, az öröklét okozta depressziója egy pillanat alatt elmúlt na...

the_old_guard_wallpaper_2.png

Ami felb*szott:

- Tulajdonképpen miért is volt akkora baj a guardok szemében, hogy általuk esetleg gyógyszert fejleszthessenek ki? Egyikük sem gondolt bele, hogy megdumálják a dokikkal, hogy adnak mintákat és mindenki happy, ahogy Copley sem kérdezett rá náluk egyszer sem...

- Miért kellett egyből belerángatni Nilet (Kiki Layne) a bandába, amikor teljesen jogosan felveti, hogy ő amúgy még vagy 10 évig simán meglenne, ameddig nem veszik rajta észre az öregedés hiányának jeleit?

- Miért kellett Booknak feladnia mindenkit? Miért nem cuccolt össze és ment be egy laborba, hogy ott tesztelhessenek rajta kedvükre, majd aztán megöljék, ha elkészül a gyógyszer? 

- Miért nem gondolt arra Book az elmúlt évszázadok alatt, hogy megkérje valamelyik társát, hogy vágja le a fejét és  külön ássa el, azzal gyanítom meg lett volna oldva a halhatatlanság... (amennyiben nem, legalább megemlíthették volna)

- Andy vagizása a végső "csatában" teljesen értelmetlen volt, amikor neki nem kellett golyóálló mellény, sőt még ragaszkodott is, hogy ő menjem előre Nile helyett.

- Az, hogy az évszázados múltra visszatekintő Andynek és a katonai kiképzésben részesült Nilenak sem volt gyanús, hogy a kommandósok a templomból nem vitték el az ideiglenesen halott Bookot, hogy később elárulhassa őket...

- Hogy kiemelték Andy telefonos képtörlős jelenetében, hogy mennyire körültekintőek, hogy nehogy bárhol felismerhessék őket, ennek ellenére minden akció során maszk és kesztyű nélkül mentek hentelni...

- Az, hogy a hatszáz IQ-s gyógyszerész CEO srác a hatvan kilójával egy hatalmas bárdot vesz a kezébe önvédelem címszó alatt olyan halhatatlanok ellen, akiket egy gépfegyverrel (amivel tele volt a ház) simán ki lehet ütni percekre...

- Végül pedig, hogy az elején, mikor szitává lövik a bandát a kommandósok, aztán kedélyesen nekiállnak dumálgatni az parádés, biztosan nem tudták, hogy halhatatlanokkal van dolguk...

 

Értékeljünk!

A The Old Guard egy maximum egyszeri agykikapcsolós "szórakozásra"/unaloműzésre ajánlott annak is, aki nem valamiféle elgondolkodtató, tartalmasra szórakozásra vágyik. Egy se nem jól felépített, se nem kifejezetten látványos, semmiféle mélyebb mondanivalóval nem rendelkező, vacak zenékkel operáló 120 perces biztonsági játék, amit kétszer megszakítottam nézés közben annyira magával ragadott...

 picture_1.png

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://streamalaja.blog.hu/api/trackback/id/tr3716138552

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása